En mammas bekjennelser...

Tobias er en meget aktiv gutt på 3 år. Han har mange utrolige påfunn, og bobler over av kreativitet. Som regel er dette til glede for oss alle, men fører også til frustrasjon til tider. Her vil jeg dele med dere alle hans små og store påfunn, og ikke minst alle hans fantastiske "gullkorn".
Han har et enormt ordforråd, og plukker opp nye, spennende ord hele tiden.
Han har vært tidlig ute med det meste, var oppe og gikk når han var 10 mnd. Han oppdager verden og nyter hvert sekund.
Og vi med han - uansett alle hans "hyss"; han er bare verdens fineste gutt :-)







tirsdag 1. februar 2011

Den gangen Sabeltann og Knerten bordet rommet til Tobias....

Kl.07.00. Hiv o hoi! Sabeltann står opp med en mikrofon, eller er det en ropert? Usikker, men jeg må uansett stå opp for å holde dette under oppsikt. Jeg aner ugler i mosen med en gang han har tatt på seg Sabeltann- kostymet.

Kl.09.00. Hører et vannvittig bråk fra rommet, han river ned alle bamsene fra hyllene på rommet. Sikkert noen elendige landkrabber, som skal gå planken. 

Kl.09.30. En liten stemme roper "Mammaaaaa! Jeg har søla på rommen min!" Jeg går opp for å inspisere. "Søla litt" var månedens understatement. Det er vann OVERALT! tak, vegger, gulv, inni klesskapet, oppi skuffene, i bokhylla.... Han har rett og slett gått i skytteltrafikk mellom badet og rommet sitt med en liten bøtte og et tannglass. Kostymet har han tatt av seg, og Tobias står der heeeelt uskyldig i lille blå Spidermann- trusa (som egentlig er litt for trang), og klissvåte Thomas-toget sokker. Jeg spør han hva i all verden som har skjedd. Han erklærer seg selv uskyldig, peker ned på gulvet på en liten kjent pinnefigur, og sier: "Kanskje Knerten?"

Rommet evakueres umiddelbart.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar